Jak usunąć głębokie rysy na lakierze samochodowym?

Nawet jeśli jesteś idealistą i bardzo często pieścisz oraz po prostu troszczysz się o swój pojazd, to musimy Cię zasmucić, gdyż szansa, że unikniesz zarysowań samochód przed zarysowaniami, jest bardzo małe. Auto jest urządzeniem do przemieszczania się, a co za tym idzie, bardzo je eksploatujemy. Niesprzyjająca pogoda lub nawet nieumiejętne używanie myjki ciśnieniowej najprawdopodobniej może spowodować, że auto zostanie porysowane. Mechaniczne uszkodzenia lakieru, takie jak porysowanie podczas manewru parkowania, mogą się przytrafić nawet wyborowym kierowcom. Wystarczy pare sekund zamyślenia, która najprawdopodobniej może nas sporo kosztować. Skoro już się dowiedzieliśmy, że rys nie da się uniknąć, to w takim razie jak się ich pozbyć?

 

Jak polerować auto?

Zanim przejdziesz do polerowania i ukrywania śladów zbrodni ze swojego samochodu, musisz ustalić, czy rysa jest głęboka. Najczęściej łatwo zauważalne są ubytki na ciemnych autach, lecz nawet to nie jest znaczącym ułatwieniem w ocenieniu głębokości rys. W znacznej większości przypadków usuwanie uszkodzeń lakieru dotyczy tych delikatnych, gdyż o większej głębokości rysach mówi się, kiedy zostaną naruszone wszystkie warstwy lakieru i dochodzi do podkładu. Pomimo auto do kilku warstw lakieru wciąż może się to okazać skomplikowane, ponieważ wszystkie te warstwy lakieru posiadają łącznie zaledwie kilka samodzielnie lub zlecić wykonanie usługi usuwania rys z lakieru w profesjonalnym warsztacie lakierniczym. Większość środków dostępnych niestety tylko ukrywa rysę, więc jeżeli, rysa jest widoczna, warto skorzystać z pomocy eksperta. Nawet jeśli nie chcesz skorzystać z usługi polerowania, to przynajmniej poproś o konsultację w celu oględzin ubytków lakieru oraz wybrania właściwych środków do usuwania rys.

Jak usunąć rysy samodzielnie?

Standardowe specyfiki, które możesz kupić w supermarkecie to przede wszystkim często kupowany marker do rys, korektor do lakieru, pasta oraz wosk koloryzujący. Zazwyczaj są to tzw. środki doraźne i chwilowe, gdyż po kilku wizytach na myjni zanika pierwotny efekt.

Przede wszystkim zanim przystąpisz do nałożenia kupionych lakierniczych ratowników, pamiętaj, że lakier Twojego samochodu musi być kompletnie oczyszczona i odtłuszczona. W przeciwnym wypadku przed chwilą nałożony specyfik dosłownie zjedzie z lakieru.

Możesz również użyć zdecydowanie długo trwalsze produkty, które na dłużej ochronią lakier samochodu. Są to międzyinnymi:

Lakiery zaprawkowe – tanie oraz skuteczne preparaty. Proces użycia, oraz samo pudełko jest podobne do malowania paznokci. Za pomocą małego pędzla aplikujemy lakier na rysę. Czynność powtarza się kilkukrotnie po wyschnięciu warstwy poprzedzającej.
Sztyfty z lakierami – lakier bezbarwny wypełnia ubytek lakieru, co umożliwia zamaskowanie. Na dodatek, lakier także zabezpiecza warstwę przed korozją.

Pamiętaj! Jeśli rysa aż tak duża, że widać podkład, to wizyta u lakiernika jest obowiązkiem, ponieważ w takiej sytuacji żaden półśrodek nie pomoże twojemu autu w niezawodny i długotrwały sposób.

Na czym polega korekta lakieru w warsztacie?

Pozbywanie się rys, jak i głębokich oraz płytkich, to drobnostka dla każdego lakiernika. W szanującym się warsztacie głębokie ubytki są likwidowane za pomocą “chemii” przeznaczonej dla profesjonalistów, co zapowiada trwałe usunięcie i zabezpieczenie uszkodzenia oraz zarysowania. Cały cykl korekcji pomalowanego samochodu w warsztacie polega na usunięciu rys z lakieru. W pierwszej kolejności lakiernik musi oczyścić powierzchnię pracy, następnym krokiem jest polerowanie. Później następuje nakładanie szpachli (podkład), na koniec dobiera się właściwy kolor lakieru i konkretne ochronienie powierzchni lakierowanej.

Kolejnym patentem, z którym możesz się zetknąć, jest likwidowanie głębokich ubytków za pomocą metody SRR, która zalewa rysy specjalnym preparatem, a kolejnym krokiem jest polerowanie, które wykonuje specjalne urządzenie. Jest to nieco tańszy sposób, ale bardzo często stosowany z powodzeniem.

Ile kosztuje polerowania auta?

Najtrudniejsza część we wszystkich naprawach przy samochodzie to finanse. Widoczne głębokie rysy, których nie da się zakryć pastą , nie bez powodu wymagają interwencji doświadczonych lakierników. Mocno zdezelowana warstwa lub warstwy wymagają konkretnej wiedzy oraz ręki, aby efekt końcowy na samochodzie był dla Klienta satysfakcjonujący. Lakiernicy cenią sobie swoją pracę. Zastosowanie jednej z kilku metod również ma wpływ na cenę.

Tak czy inaczej, za polakierowanie auta zapłacimy nawet parę tysięcy złotych, jeśli zarysowanie jest solidne i głębokie. W przypadku gdy masz do poprawek kilka niegroźnie wyglądających rys, nastaw się na zapłatę kilku stówek w dużych miejscowościach. Naturalnie, sytuacja będzie inna, gdy oddasz pojazd lokalnemu, garażowemu specjaliście, który wykona usługę za przysłowiową flaszkę i 150 złotych mniej niż w warsztacie lakierniczym. Istotne jest również, aby zastanowić się, czy poprawka lakiernicza jest konieczna, patrząc na cenę auta. Jeżeli korekta lakieru ma wynieść kilkaset złotych dla auta o wartości niższej od trzech tysięcy złotych, to najzwyczajniej się to nie opłaca.